onsdag 27 januari 2010

Hejsan hoppsan!!
Idag har vi verkligen fått känna på vinter vädret. Jag gillar när det kommer massa snö och det blir lite kaos på vägarna =)
Jag gillar den utmaningen, och därför älskar jag också mitt jobb som undersköterska i hemtjänsten. Man måste ta sig fram oavsett väder.


På eftermiddagen idag så var jag på föreläsning, herregud vad det var bra!!! Det handlade om vad vi gör eller inte gör om någon drabbas av sorg.
Många blir ju rädda och tycker det är sååå jobbigt att prata med personen som är i sorg. Vissa pratar hela tiden om allt annat en just det som har hänt, försöker slå ifrån sig det. Vissa talar om exakt hur man mår och säger allt det där förståndiga, precis som det är, men man inte kan ta till sig det just då.
Att bara finnas vid sidan, lyssna och kanske inte säga någonting, visa att man bryr sig bara genom att vara där. Betyder så MYCKET. Beröring......hålla handen..... ni vet, så enkelt men ändå så svårt!!





En sak är helt säker!!! När man kan tycka att man har det jobbigt själv så är det oftast bara som en fis i rymden*s*. Vad är lite magsjuka, besvärliga tonårsbarn, dyra räkningar, vattenläcka eller vad det nu kan vara???
Tänk om man kunde ta vara lite mer på det man har och dom man älskar.....

Oj vad jag var djup idag, men det är ju sant?!

Nu kommer det bilder på mina små eller snarare stora vovvar




Detta är Rufsi, en stor pudel. Nu tänker kanske ni pudel...hmmm.....*s*...... men jag måste säga att vilken cool hund hon är. Jag har haft hund i hela mitt liv, olika raser, och hon är bland den bästa :)

Här kommer Bella, en golden retriever. Hon är väldigt gammal tyvärr =(
Super trevlig ras på alla vis, enda nackdelen är att hon fäller som tusan.

Det var allt för idag.
Krama nu om varann och ha en skön kväll

Kramar Susanne

1 kommentar:

Unknown sa...

Hej!
Kul att du hittade mig, då hittade jag till dig. Vilka söta hundar du har. Håller med dig om att Golden fäller. Är det specifikt för just den rasen tror du? Vår 5 årige Linus fäller hela tiden. Jag kan borsta borsta, men han fäller ändå.
Ha så gott
Kram Anna