torsdag 18 mars 2010

Klockan går..


ibland fort ibland väääldigt sakta! Jag var på föreläsning idag och då hade vi diskutioner i små grupper. Förmiddagen gick fort som tusan!
Men efter lunch.......gäsp......då var det segt...oj oj....fick nästan panik *S* Jag är inte så väldigt van vid att bara sitta och lyssna och diskutera i timmar. Brukar vara betydligt mer i farten.

Det här golvuret fick vi förra sommaren av min svärfar. Han har haft gamla klockor som samling förr i världen.
Problemet är att, jag inte vet om jag tycker om det eller ej. Och här kan jag lova att min pensel får inte åka fram:(*S*
Vad tycker ni om det? Fult eller fint???? Ärligt nu, blir inte sårad;)

Ibland måste man kompromissa, både på gott och ont, *S*


Denna "staty" köpte jag i somras, när vita livet kom in i mitt liv........hahaha det bästa som hänt mig*S*
Då tog jag och gubben en sväng till Eriks hjälpen. Jag sa till honom, fastna inte i hur det ser ut nu utan tänk vitt.
Vid flera gånger sa jag, tänk vitt, tänk vitt hahaha vilken dåre man är!!!!
Då var denna "staty"ljusgul med guldfläckar på, så fruktansvärt ful! Men med vita blicken så tog jag den och nu älskar jag den!
När jag stod i kassan och skulle betala minns jag att jag skämdes över att köpa den, för den var så ful.*S*

Nu får ni ha det så bra ikväll och imorgon är det FREDAG!!!!!

Kram Susanne

4 kommentarer:

Lauras gård sa...

Jag tycker klockan är jätte fin! Annorlunda med bilderna bredvid urtavlan. Lite mörk i färgen kanske. Men är den gammal och originalfärg får den som sagt absolut inte målas om. Jag gillar den som sagt. Jag är för övrigt lite svag för klockor. Det finns såå många olika och de är ju levande på något vis. Kram Stina

Cilla sa...

Vilka fina bilder!! Tusen tack snälla rara för ditt "ägg" tips!!
Ha det bäst rara snälla :0)
Kramen Cilla

Ljuva lantliv sa...

Nej, den är fin som den är. En vacker gammal klocka. Hoppas din fina vovve mår bra trots ögonbesväret. Själv har jag en liten katt som går på penicillin för en infektion. Alltid svårt när ett älskat djur blir dåligt. Håller tummarna för att du kommer fram till ett beslut som känns okej. KRAM Anna

Huset vid ån sa...

Hej svejs! Din klocka är jättefin, den skulle jag vara toppennöjd med! Men jag gilar ju gamla möbler o prylar. Önskar dig en Trevlig o skön helg! Vårkramar till dig! Therese