söndag 11 april 2010

Soptipp


God kväll!

Vilken strålande dag vi har haft idag:)
Jag har varit ute hela dagen och påtat i trädgården. Krattat löv mest och krattat grusgången. Sen blev det en fika på trappan. Vi hade sådan tur för när jag skulle sätta på kaffet så hade min son bakat kladdkaka som precis var färdig!!
Det var så varmt och skönt där på trappan:)

Sen åkte jag och mina killar och handlade mat. Ja herregud vad vi handlade *S* Vagnen var överfull men nu är det fullt både i frysen och kylen! Skönt!
Min äldste sons kommentar när han öppnade kylen var:
Så här ska det se ut jämnt i kylskåpet!! Kan han vara tonåring och ständigt vara hungrig??? JA så är fallet *S*

När vi var på tippen senast så måste jag ju leta lite efter fynd;) Jag hittade denna blomkrukan då.
Jag tyckte den var alldeles för söt för att slängas. Tur det finns skrotnissar som räddar saker från den grymma soptipps döden *S*
Just nu får den stå på min köksvåg med en fredskalla i. Bredvid står en vit saunt paulia i ett loppis krus!


Nu önskar jag er en skön avslutning på veckan!
Kram Susanne

2 kommentarer:

Cilla sa...

Det känns igen det där med "hungriga" killar..
Min blir 13 i juni men har ätit och vuxit ett bra tag ;0)
Underbara bilder!!
Kram Cilla

. sa...

Ja, om jag kunde förstå varför folk SLÄNGER!!! Om de nu bemödar sig med att lasta på släp, eller lasta i bilen, kan de väl lika gärna lämna in det på en loppis??? Gillar inte när fullt användbara grejer bara slösas bort i sopor så. Moraliskt fel på alla sätt. Därför är jag extra glad för att du hittade en söt kruka, som du räddade från ett ont öde,*fniss*

Önskar dig en bra vecka. Kram Camilla