lördag 12 juni 2010

Hejsan!

Vad är nu detta för väder??? Första dagen på sommarlovet...Grrr.

Jag sitter här utan gubbe, han åkte iväg till Stockholm igår. Han är en riktig fanatiker när det gäller hårdrocks gruppen KISS. Så ikväll ska han få se sina stora idoler. Sen åker han vidare ner till Malmö och ska även se den konserten. Jag tycker han är rätt så tokig men samtidigt är det bra för då kan han ju inte säga att jag är tokig som håller på med mina loppisar m.m Smart va? *S*
I går åkte jag och barnen till Ullared efter avslutningar och jobb, där var rätt så mycket folk. Blev som vanligt lite dyrt men köpte mest kläder till barnen.
Vägen ner körde jag men på hemvägen körde min snart 17 åring. Han har aldrig kört så långt innan (tar ca 50-60 min.) och inte så fort heller.
Men han klarade det elegant, jag är så stolt över honom! Fast han har ju en väldigt bra lärarinna med *S*

Nu får ni ha en härlig lördag kväll!
Kram Susanne

7 kommentarer:

Vita rosor och förgätmigej sa...

*hihi* Jag läste just om när din dotter hade städat hela huset för att få gå på pyamasparty... Underbart beskrivet för det kändes nästan som om det var jag som kom hem ;0). Tänk den som ändå lyckades uppfostra barnen så väl! Hoppas du får en trevlig helg trots gubbens rymning.

Kram/ Anna

Ullis/Leva på landet sa...

Ja visst kan man undra vad det är för väder så här när sommarlovet börjar. Det är bra för dem att få köra lite längre sträckor. Här brukar äldsta sonen (snart 17) köra till mina föräldrar. Det är 14 mil, och blandad körning landsväg och genom städer. Ullared har jag inte varit till på evigheter.
Ha en fortsatt bra helg!
Kram Ullis

Huset vid ån sa...

Det är tur vi är olika...Fniss! Min sambo gillar också KISS och jag föredrar Loppislivet! Fniss! Lät trevligt med en tur till Ullared! Hoppas att du får en fortsatt trevlig helg! Kramis Therese

Lönnen 13 sa...

Hejsan!
Tänkte besöka Ullared i sommar till mannens stora lycka ;) eller inte!

Det var starkt av din son att köra en så lång sträcka, men som sagt han har en bra lärare!

Massor av betongprojekt du har hunnit med, jättefina. Tycker min fantasi börjar sega sig lite men något mer ska jag väl komma på.
Lycka till i tävlingen!

Kram Anneli

Anneli sa...

Hejsan.

Alltid kul med en Ullaredsresa!

Kiss är inget för mig...föredrar loppisar och auktioner!
Men man behöver ju inte dela allting...

Visst är det konstigt att åka bil med sina barn...igår körde min 20-åring mig 20 mil och han har ändå haft körkort ett tag...men det känns lite olustigt ändå.
Han är ju min lille gubbe fortfarande och jag tyckte han körde lite för fort...men hade jag fått bestämma skulle han inte alls vara ute i den farliga trafiken....hi..hi....

Man vill helst skydda barnen från allt.

Ha en fin söndag,
Kram Anneli.

Lilla Lycksta sa...

Tittar in för att önska dig en fortsatt fin helg.
Kram Camilla

NICOLINAS BONING sa...

Jag får gratulera till att ni är sams i bilen:-)
Jag kunde absolut inte övningsköra med familjens flickor...jädrans vad osams vi var, men med sonen (familjens yngsta barn) gick det alldeles smärtfritt alla gångerna!

Jag har en bror som tog med sig hela familjen på KISS i går, vet inte hur det gick men dom fick ju göra något tillsammans iaf...skratt...

Kram Birgitta