torsdag 3 juni 2010

Panduro tävlingen Bidrag nr: 1

Hejsan!!

Tack snälla för alla kommentarer och peppning!!! Tyvärr är jag rädd att jag inte kan stå upp för era förväntningar;) Men kanske kan väcka någon ide, annars får ni bara skratta åt det:)) Det bjuder jag på;)

Om ni visste så nervöst detta är, vet att jag kommer bli totalt utklassad men det är fruktansvärt roligt att jobba med betong, så det spelar ingen roll om jag kommer sist:)
Tyvärr så hade jag velat haft mer betong hemma för ideerna bara kommer upp en efter en, men det får bli senare i sommar.

Nu till tävlingen! Hjäääälp *S*

Här kommer 1:a bidraget:

Prinsessbakelser!!

Så här gjorde jag: Tog en tennisboll och delade den på mitten, penslade med lite formgummi, hällde i betongen.
Till tennisbollen, så har jag en Golden retriever som älskar bollar. Hon brukar ta bort allt ludd som är på bollen och den brukar oftast ha gott sönder på mitten redan.*S*
Sen målade jag bakelserna och limmade på tygrosor.

OBS!! Bör ej ätas, då det lätt kan bli tandlossning *S*

Nu ska jag lägga mig på altanen och sola näsan innan jag ska iväg till jobbet!
Ha en fin kväll alla sötingar!

Kram Susanne

10 kommentarer:

Vita rosor och förgätmigej sa...

Vad söta! Skulle pryda vilket trädgårdsbord som helst i sommar...
Visst har jag mördarsniglar! Jag plockar, klipper, har ut gift och svär men jag är inte den som ger mig i första taget... Att odla i låda tycker jag fungerar bra eftersom det blir lite torrare då. Verkar som om sniglarna håller sig lite på sin kant där. Hönsen äter otroligt nog också en del sniglar så dem tackar jag väldeliga... Så pågår det hela sommaren lång. Vissa växter verkar inte vara lika smakliga heller. Majs, tomat och så har fått vara ifred än så länge.
Kram/ Anna

Hannis sa...

Jag applåderar!!
Tycker dom var coola jag=))

Kram Hannis

Carina sa...

Hej!
Dina bakelser blev ju jätteläckra.Och visst har du lyckats jättebra.
Lite roligt är det,då jag också har en Golden retriever dock hanne som också lämnat halva tennisbollar att gjuta i.Har också använd dem.
Det går jättebra att gjuta i dem utan formmassa i.

Ha,det gott!
Och lycka till!!

Marie-Nostalgi och Romantik sa...

Men, så roligt! Och du är ju duktig vetja! Jättefina bakelser har du gjort... om än lite hårdsmälta kanske...hihi.
Inte kommer du sist inte!
Jag hejar på dig!
Kram
Marie

STENLYCKA sa...

Vilken fantasi du har. Underbart läckra bakelser.
Håller tummarna för dig att du vinner!
Många Kramar
Raina

Lilla Lycksta sa...

Vilka jättesöta bakelser du gjort. Du är duktig Susanne! Håller tummarna för dig. Ha det gott på jobbet.
Kramar Camilla

♥Zink & Vita ting♥ sa...

Hur fina som helst!
Hur sugen blev inte jag på en liten bakelse nu då?!?
Hoppas att du fick dig en skön sund på altanen!

Kram Mimmi

Huset vid ån sa...

Dom var både söta o mumsiga....Inte skrattar vi, du är ju jätteduktig! Tack snälla du för dina rara ord inne hos mig. Hoppas att solen skiner på dig idag! Kram Therese

Mokzan sa...

Dom är ju supersöta, kul med enkla ideér som blir så fina. Jag börjar bli lite stressad för mitt paket med betong har inte kommit än och jag jobbar mycket nu framöver, men jag hinner nog slänga ihop något =) Lycka till!

Petraso sa...

Helt underbara