lördag 14 augusti 2010


God kväll!

Det känns väl sådär just nu när man vet att man bara har söndagen kvar på sin semester. Igår var jag och familjen på utflykt till Läckö slott. Vädret var inte strålande sol, men det regnade inte på oss, så man får vara nöjd!

Ett pampigt slott och det ligger så vackert precis vid Värnen. Tyvärr så fick vi inte se så mycket av den vackra utsikten, då det var mulet. Men inte så tokigt ändå:)

Sen har slottet en mysig trädgård, där allt odlas ekologiskt och dessa råvaror använder dom på slottets restaurang. Mitt i grönsakslandet stod en snubbe och plockade grönsaker. Han blev intervjuad och filmad, repotage på G? Så det blev inga bilder på just grönsakslandet.


Denna vallmon kunde jag inte låta bli att fota, var ju så skir och söt......

Efter besöket på slottet så åkte vi in till Lidköping. Shopping time:) Jag blev så glad när jag fick syn på¨.............men det visar jag en annan dag:)

Kram Susanne

2 kommentarer:

Ett Vitare Hem sa...

Åh skulle också vilja åka till Läckö innan sommaren är över, det är över 20 år sedan jag var där sist....
Ha en fin dag!
Kramis/LenaS

STENLYCKA sa...

Hej Vännen!
Såg att du varit i mina hemtrakter, min mor föddes på en gård nära Läckö slott så när jag var barn var vi ofta på besök hos morfar. Jag hade en morbror som var guide på Läckö slott och ibland fick jag följa med och titta på sådana rum som inte allmänheten hade tillträde till, mycket spännande kommer jag ihåg. Var ni på Spiken fiskeläger också och köpte rökt fisk? Det brukar vara ett populärt besöksmål när man är ute på Kållandsö.
Det är vackert där ute.
Nu händer det inte så ofta att jag åker till Läckö men försöker komma dit en gång om året.
Men Lidköping är den stad, ligger ungefär tre mil från Tun där jag bor, som jag åker för att handla vår mat, går ofta på lördagarna på torghandel, på loppis osv. Här är också huvudbiblioteket till filialen som jag jobbar på i Tun, så jag är ofta inne på bl.a personalmöte.
Skall bli spännande att se vad roligt du hittade i Lidköping.
Ha det så bra!
Kram Raina