torsdag 6 januari 2011

Snö snö mera snö


Hallå!

Vilket snökaos det är! Jag har jobbat hela dagen och kan ju säga att det inte var det enklaste att komma fram överallt. Söndag som det är, så sov nog alla som skottade små vägar lite längre. Ja det är väl tur att man gillar den här snön, även om det börjar bli lite lätt tröttsamt nu;)

Vi har en elak bacill som härjar på jobbet, både personal och brukare är vrål förkylda. Så inatt vaknade jag av ont i halsen, jag som trodde jag skulle klarat mig;) Får hoppas jag inte får feber bara, för det har några fått med:(

Men jag trotsade min onda hals och gick en rask promenad när jag kom hem. Men så svårt det är att gå när det inte är skottat något vidare, men jobbigt var det och förhoppningsvis så förbränner det någon mer kalori:)




Lite bilder från min hall blir det idag.

Nu blir det en ipren, varmt bad och kura i soffan;)

Kram Susanne

14 kommentarer:

Skogslyckan sa...

Hoppas det stannar vid halsont och inte blir värre. Ha en mysig trettondags kväll trots krassligheten.
Kram Pia

Ljusa vardag sa...

Ja då är vi två som försöker bränna kalorier. Duktigt av dig att ge dig ut i snömodden (lr stavas det snömådden?)! Mvh Anna

Lantligt i smultronbacken sa...

Hoppas du inte blir värre med bacillerna. Det verkar bara ta om och om igen här hemma. Nu hoppas jag att det var sista gången.

Förstår dig med vita soffor men de är så praktiska ändå. Vi har tre katter som har egen kattlucka och det är ett himla spring. Lortiga tassar är vardag här hemma, dock har hundarna större och även att deras päls brukar skita ner lite. Men annars så funkar det kanon, ett så bra tyg som inte suger åt sig lorten och de blir kritvita igen efter tvätt men vanish

Kram Teres

Rosor och Pioner sa...

Håller tummarna för att det inte blir värre med förkylningen utan stannar vid ont i halsen.
Börjar tröttna på vintern nu och detta evinneliga snöande och snöar det inte så är det svinkallt.
Ha en fin kväll
Kram susanne

Anonym sa...

Håper det går bra med deg.
Her har regnet gått over til snø.
Begynner å bli så lei dette været og lengter etter våren.
Ha en fin kveld.
Stor godbedringsklem fra Mio

A House With A View sa...

Men usch och fy för trista baciller... vi har dem här hemma också... Vad fint du ordnat i din hall!

Kraaaam och krya på dig!

/aka

Fröken Fräken sa...

Här snöar det också och jag hoppas verkligen att det är någon som ger sig ut och skottar innan jag tänkt cykla till loppis imorgon.. annars blir det många svordomar!

Liza sa...

Så fint du har i hallen!
Håller tummarna att du klarar dig ifrån febern...

Mvh Liza

Anonym sa...

Vilken vacker hall

hemma hos lilla mej sa...

Vilken fin hall du har.Kanon.Ja snö är jag så trött på så det vill jag inte ha mera av....Håller tummar och tår att du klarar dej från att bli dålig .Ha det gott Kram Rita ♥

Photo by Maria sa...

Många extra kalorier bränns absolut när man pulsar runt i snön ;-)

Krya på dig och ha nu en fin fredag..

Kram Mia

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Hoppas det inte är värre idag, och att du är hemma så du kan pyssla om dig. Nu hoppas vi på att det inte kommer mer snö, börjar bli väldigt höga kanter överallt. Och så fina hästar du har i hallen.
Krya på dig vännen
Varm kram
AnnaMaria

Vita huset 28 sa...

Hej hoppas du känner dig bättre snart. Va fint du har i hallen, gillar att du har målat ormhasseln vit. Tror nog jag ska göra likadant :) Hem o norpa lite från mina föräldrar.

Ha de gott
Kram Camilla

Ett Vitare Hem sa...

Hoppas du snabbt mår bättre!
Önskar dig en underbar helg!
Kram/Lena