lördag 19 mars 2011

Hejsan!

Vilket väder vi har haft idag!!!!!!!!!! Nu är det verkligen dags att göra vårskriket om ni inte har gjort det;)

Jag pysslade ju häromdagen och detta var resultatet. En björkriskrans, kan inte sätta kvistarna i vatten för jag har allergiker i familjen, så då får man göra annat av det.

Jag gjorde två stycken som får hänga i fönsterna i köket. Lite vårligt och påskigt.

Sen har jag gjort en tavla med en text som min dotter och hennes bästa kompis har skrivit. Dom gjorde även en melodi till och uppträdde med den i skolan då dom hade lilla melodifestivalen där. Detta var ett tag sedan, 2007 då var dom nio år.
Båda tjejerna hade varit med om dödsfall i olika former så dom behövde väl skriva av sig.

Jag tycker texten är så fin så jag kom på att jag kunde göra en tavla av den:)


Svårt att läsa? Klicka på bilden;)

Hade lite bråttom att fota så limmet hade inte hunnit torka;)

I morgon ska jag visa vad jag har fått av världens snällaste moster:))))

Kram Susanne

3 kommentarer:

Rosor och Pioner sa...

Visst har det varit ett härligt väder idag. Har kikat efter hängbjörk att göra kransar av men har inte hittat några björkar där jag når upp att plocka, spanar vidare. Blev vårlikt och fint i fönstret med de fina kransarna.
Fina ord i texten.
Ha en mysig lördag kväll
Kram Susanne

Källeboda lantliv sa...

ja nu känner man av våren lite iallafall ..men inte tillräclkigt ..vill ha mera värme ..suck ! vilken fin tavla du gjort ..extra kul med tanke bakom....ibland så kan dom små barnen...ja att göra kransar brukar bli fint ...snyggt i ditt fönster ...vår feeling ! ha en bra dag ..kram jeanette.kallebodalantliv

barbrok sa...

Vilken fin sång de skrivit och vilken god idé att göra en tavla av den!! Nu blev jag inspirerad att också göra en björkkrans!
Barbro