fredag 20 maj 2011


Hejsan!

Sköna fredag är här igen:))
Här har planterats, handlats mat och tvättats och hängts ut på tork, så mysigt när det kan torka ute:)
Middagen blev grillad fläskytterfilè, klyftpotatis med tsatziki och sallad...MUMS! Så nu sitter jag här mätt och belåten med ett glas vin;)

Det gäller att njuta ordentligt, för imorgon går jag på helgens jobb.

Hängde upp en blomkruka på grinden, blev genast lite mer välkomnande.


Sen har jag fått tag på ett par fönster som jag fastnade för direkt. Men nu är jag tveksam och behöver er hjälp!!!!

Först hade jag tänkt göra ett skåp av dom men nu vet jag inte. Förslag?????
Är glaset fult? Ska jag ta bort det? Eller vad ska jag göra?

Hoppas ni kan komma med tips och ideèr, behöver det!!!!

Nu önskar jag er en riktigt mys fredag och helg med för den delen, kan bli tyst från mig då jag jobbar;)

Kram Susanne

13 kommentarer:

Änglarna finns sa...

Tassar in för att önska en trevlig helg!
Låter gott...god mat och vin..njut av kvällen!
Kram Annika

Anette sa...

Hej
Snyggt med blomman o vilka fönster åhh svårt va man ska göra med dom ,men är de inte synd att ta bort glaset??? tål att fundera på..
Samma här har jobbhelg åhh nu när de ska bli så fint...
Ha de så himlans bra
Kramar Anette

Nyanser av vitt sa...

Vad fint det blev med blomman på grinden. Underbart fönster. Svårt med glaset....avvakta tills du verkligen känner för vad som är det rätta.
Kram Agneta

Liza sa...

Åh så gott med grillat o tzatziki!!
Så fint med blomma på grinden!
Tror fönstren skulle bli jättefina i ett skåp!

Ha en fin helg!

Kram Liza

Det vita dårhuset sa...

Men OJ vad svårt!!! Kan nog inte hjälpa dig med den....=(
Hoppas du får en trevlig helg i alla fall gumman =)!
Kramis

Hammarsbacken sa...

Tycker glaset i dörrarna är fint. Det vore synd att ta bort det. Gör ett skåp av den . Du får ju helt klart ett skåp som ingen annan har. Jag tror det blir jätte fint. Kram Sonja.

freddesvitahem sa...

Välkomnande entre.Gud min först tanke på detta fina färgade glas ska du låta det vara som det är.
Och det andra är ett bord. Gör ett bord av detta fönster. Typ sideboard eller avlastningsbord.
Det var mitt tips.
Kraam Fredde

Källeboda lantliv sa...

jättefint och välkommnande med blomman ...idag en snabb kik ...he en skön helg ! kram jeanette.kallebodalantliv

Så Vitt Jag Vet sa...

Ja grindar är ju vackra, och nu blev den ännu mera välkomnande !
Ha en bra helg !
Kraam
Sanne

Viola sa...

Viilken god meny...och fönstret, blev väldans kluven, vet faktiskt inte hur jag skulle ha gjort, behöver nästan se det i sitt sammanhang, ha en skön kväll, kram

Rosor och Pioner sa...

Hej duuu,
hoppas allt är bra med dig och att du haft en trevlig helg.

Kram Kram

E-B sa...

Det glaset skulle passa riktigt bra i ett växthus eller uterum där solen ligger på.
Allt gott!

Rebeccas DIY sa...

Jag tycker glaset är väldigt vackert, att göra ett skåp av dem låter som en fantastisk idé och något jag själv drömmer om att få till av ett pargamla fönster nån dag.
Ha en skön fredagvkäll!