fredag 15 juli 2011


Hejsan!

Idag fyller min pappa 73 år! Ett stort grattis till honom, jag ska dit snart och gratta honom och tar med mig denna flaska ;)

Hoppas han går på det;)

Nää knappast, men kul att små busa lite:)

Jo, Semestern igen ja. Efter första natten på Villa Flora Viola så vaknade vi till klarblå himmel och drog i väg till Österlen och Stenshuvud. Det är en promenad på ca 1 km i skogen för att nå Stenshuvud. Jag var inte alls påläst om denna sevärdhet men jag hade hört att det skulle vara väldigt vackert där.
Vi nådde fram till södra sidan först, visst där var det vackert men tänkte att vad det bara detta?!

Så stod det en skylt om norra sidan, så tänkte jag ska vi verkligen gå dit med, det var ju liksom inte nåt såå särskilt. Som tur va så gick vi dit, för det var ju där det verkligen var vackert!!!

Här sitter min lilla tonåring:) Och här står vi och bara njuter av det vackra!


Det var helt otroligt vackert, tyvärr så gör sig inte bilderna riktigt. Känslan var så maffig. Det var precis som man var tex i Grekland, skogen var som olivträd i grupperad terräng. Havet så turkosfärgat.....

Sen åkte vi till en liten liten plats utanför Kivik som heter Vik. Där tänkte vi att vi kunde bada och sola, tyvärr så var det bara 16 grader i vattnet, burr.

Där var så vackert så vackert, man såg flera mils sandstrand och även kullen Stenshuvud :) Hela stranden var full med helt ljuvliga stenar.

Dom bästa bilderna vi tog med sandstränder på så var tyvärr jag, valrossen med, så dom kan jag inte visa :( I Kivik så fick man också en utomlands känsla med alla äppleträd som dom hade planterat i långa rader. Så som vindruvorna växer där.

Det var en helt super lyckad dag och som sagt det kändes som jag fick 1 dag utomlands i alla fall;)

Sen bar det iväg till rummet i Ronneby igen. Nästa dag var det hemresa igen, men eftersom vädret var så vackert även denna dag så sa vi att vi åker över Öland igen och hoppas se mer då. Men när vi närmade oss Kalmar så blev det mulnare och mulnare....suck. Vi åkte över trots allt för det var bättre väder än sist ialf.

Jag ville så gärna visa barnen raukarna ju.


Sen bar det iväg hemåt igen, och även om vi bara var borta 3-4 dagar så är det såå skönt att komma hem igen:)

Ha nu en riktigt trevlig helg!

Kram Susanne

8 kommentarer:

Johanna Stålros sa...

Ojojoj vilka utsiktsbilder!!! Kram Johanna

Källeboda lantliv sa...

fina semester bilder ..vilken utsikt ! det var ju ett tips att åka till...trevlig helg ! kram jeanette.kallebodalantliv

Anette sa...

Grattis till pappsen.
Vilka underbara bilder du visar ,vilka ställen de finns i sverige :)
Ha en skön kväll vännen
Kramar Anette

Ullis/Leva på landet sa...

Så fina bilder. Vilken härlig tur ni har varit ute på. Gick din pappa på det?

Ha en bra helg!
Kram Ullis

Rosor och Pioner sa...

Stort Grattis till pappsen.
Vilke härliga semester bilder!!!
Kram Susanne

Lisa sa...

Vilka vyer. Helt underbara. Önskat att man satt där på en klippa. Det var verkligen värt att se eller hur. Härlig semester ni haft med så många fina platser. Nää 16 grader är inget man ens vill doppa tårna i. Hoppas papsen blev glad och nöjd. Ha de så fortsatt gott...

Kram Lisa

Fröken Tindra sa...

Blev ju en härlig tur det där ändå. Kul! Vi hade precis ett dygn i Köpenhamn. Härlig semesterkänsla.
Vad fint du slagit in flaskan till din pappa! Grattis till honom!
Kram!

Anonym sa...

hej.kikar in.
fin ide med flaskan!
kika gärna tilbaka!