måndag 11 juni 2012


 Hej hopp!

Idag har det varit en riktigt slödag, och det var behövligt! Nu hoppas jag snart solen kommer fram så man får lite sommarfeeling och kan lapa sol i massor.
Här kryllar av mördarsniglar som älskar detta väder och jag tycker dessa djur är vidriga.....blää! Förr var jag duktig och gick ut varje kväll och klippte ihjäl dom. Numera struntar jag i det, då vi har en åker som gränsar till tomten och där är tydligen väldigt mycket gott för där är massor.





Nog om äckliga, slemmiga sniglar;) 
Nu ska jag ta mig i kragen och göra pannkakor. Magen skriker och abstinensen efter dessa goda är stor.

Kram Susanne

13 kommentarer:

Änglarna finns sa...

Låter gott med pannkakor!!
Ja du dessa sniglar. Hörde att det iaf runt omkring här..är värre än någonsin..med sniglar.
Ha en fortsatt mysig kväll!!
Kram Annika

Johanna Stålros sa...

Fyyy....ja pannkakor lät trevligare;) Kram

Källeboda lantliv sa...

Pannkakor är gott å enkelt ... Denna eviga matlagningen .. Suck ! Mördarsniglar är jobbiga .. Kram jeanete

Lantligt i smultronbacken sa...

Hua, tur att vi inte har några mördarsniglar i denna del av Sverige......än. Jag skulle inte ens klara av att klippa ihjäl dem, avskyr de slemmiga varelserna och kan inte äta på hela dan om jag ser dem och maskar. Känsliga jag;)
Öhh, hoppas pannkakorna smakade:))

Kram Teres

Rosa i huset i vitt sa...

Mördar sniglar har jag inte sett här än men vi har andra sniglar ..ljusbruna med huset på sig och det bara kryllar av dom
Sitter bla på kanten av pallkragarna

Kram Rosa

Nyanser av vitt sa...

Vi gjorde också pannkakor ikväll efter träningen. Mycket mumsigt ibland.
Kram Agneta

Anonym sa...

Här har jag jagat skalbaggar i flera dagar... deras larver förstör gräsmattan, usch.

Kram Birgitta

Inspiration i vitt sa...

usch o fy vad hemskt det låter. Jag har aldrig sett en mördarsnigel i hela mitt liv. Kram på dig/INgela.

fia sa...

Gott med pannkakor och sniglarna är ju ett gissel...
Men det va en väldigt fin blomma du har där på bilden .
kram.

Anonym sa...

Vackra blombilder. Men mördarsniglar låter inte roligt. Uj uj.
Ha det gött
Kram
AC

Tre Tanter sa...

Tråkigt att vi invaderas fullständigt av dessa äckliga sniglar.
Pannkakor låter helt ljuvligt däremot.
Ha en fin sommar!
Kram Tre Tanter.

Jenny sa...

Hej Susanne,
Låter mycket trevligare med pannkakor än med mördarsniglar;)

Blä vad äckliga de är,jag var ute o klippte hur många som helst häromkvällen, nästa morgon var det fullt av dem på blommorna igen..suck!

Kraam Jenny

Maria sa...

Pannkakor gillar också. Men INTE mördarsniglar. Som tur är så har vi "nästan" aldrig några.
Ha de väl från Maria ♥