måndag 3 december 2012

Jag ser det snöar, jag ser det snöar....


Det var väl roligt hurra!!! Äntligen har det kommit snö här med:)  Allt blir så mycket mysigare, roligare och framförallt ljusare = I LOVE IT!
Nu får jag nog många munhugg :) Men smaken är som baken.........

Annars blev här både bullbak och brödbak igår. Dessutom passade jag på att frosta av frysen när vi hade 10 minus grader ute. Men gud vad det är tråkigt att göra det, kallt och blött och eländigt;) Fast det är väldigt skönt när man har gjort det och man faktiskt får plats med lite grejer i frysen.


Kram Susanne

9 kommentarer:

Änglarum sa...

Visst är det mysigt med snön:) tycker den här tiden fram tills jul är den bästa! Så skönt att både tömt o fyllt frysen:)) kram Jessica

Lantligt i Smultronbacken sa...

Härligt med snö, det gillar vi. Dock lite mildare väder så vi kan vara ute, vi hade nämligen -27 på fm idag. Snökaos i dagarna två men det är nu undanskottat och glömt. Synd bara att allt kommer samtidigt:))

Kram Teres

Blockethuset sa...

Ja nog snöar det alltid..men nu räcker det för ett tag tycker jag..lite jobbigt när man ska ta sats för att komma ut på vägen..
Kram
Carina

Vitt hus med svarta knutar sa...

Det är fint med snön, då blir det ljusare här ute i skogen, men attans så kallt vi har det.
Kram,
Regina

Rosor och Pioner sa...

Snö i massor och kyla i lagom dos, det är den perfekta vintern och jag håller med om att allt blir så mycket lättare när det kommer lite snö. Framför allt så ser man att gå ut med hundarna när man bor så här ut i skogen utan gatljus.
Ha en fin dag
Kramen

Photo by Maria sa...

Jag är glad för er skull som gillar snön, för ni måste vara överlyckliga nu ;) Jag gillar inte snön men vad göra.. Det är visst vackert men jag gillar den ändå inte..

Ha en bra dag nu..

Kram Mia

Änglarna finns sa...

jag håller med dej!! Gillar också snö..vi har lite..redan och nu idag snöar det...:)
Blir lite mera julkänsla av det!!
Önskar dej en underbar dag!!
Kram Annika

Rosa i huset i vitt sa...

Här har vi fått massor av snö idag,
kul att du vill vara med i min utlottning
kram Rosa

Anonym sa...

Det är nästan så att jag saknar att frosta av frysen som vi inte behöver längre. Det blir sån ordning och reda när det är gjort.
Jadu nu har vi snö!!!!
Kram
AC