måndag 13 maj 2013

Lite nygammalt


 Hej!

När jag går omkring med dammtrasan så blir det ofta att jag ska börja flytta omkring på grejerna . Det tas ner och flyttas på och tills slut blir det en väldig röra istället för städning ;) Känns det igen?

Denna gången blev det hyllorna i köket som fick sig en uppiffning.

 

Några glasburkar från Gekås med nyttiga frön i. Fröna blir förhoppningsvis godare om dom ligger i en söt burk;)

 
Jag har en granne som ska flytta till Gotland nu i juni. Hon rensar som tusan hemma och frågade om jag var intresserad av något. Hon hade en fin skänk som hon inte skulle ta med sig som jag ska få :) Visar bilder när den får flytta in.
Sen frågade hon om jag ville ha denna såskopp. Hallå vilken fråga....hahahaha klart jag vill ha den!!!!!! Älskade den direkt ;)








Så nu är det inte bara städat på hyllan utan även lite piffat och "nytt". Tänk att det känns som nya grejer bara för man byter plats på dom :)


Kramar Susanne



















11 kommentarer:

Anneli sa...

Hi....hi.....
Känner igen mig med det där att flytta runt på prylarna.
Men det är ju som du skriver att det känns verkligen som man fått hem lite nytt.
Billigt och bra.

Kramar Anneli

Maria sa...

Jo du jag känner igen det där. Det skapas så mycket bra idéer just då....och att flytta runt plcka bort plocka fram förnyar alltid lite.
Ha de nu så fint kram från Maria ♥

MINA TVÅ HEM sa...

Trevlig granne som skänker bort så där fina grejer.
Ja man behöver inte flytta på så mycket så känns det nytt igen, vackert!
Kram, Monica från MINA TVÅ HEM

Fru Lagom sa...

Så bra att sakerna kan få göra nytta hos någon annan. Bra tänkt av din granne där. Och du är allt en liten lyckans ost som är den påtänkta "någon annan" =)

Så fin såskopp :)

En fin början på veckan önskar jag dej!

blockethuset sa...

Fina grejer...och vilken trevlig granne, synd du blir av med henne;))
Kram
Carina

Anonym sa...

Vilken tur du hade. Världens finaste såskopp!
Ser väldigt välordnat ut med dina fina burkar.
Ha den skön dag
kram
AC

Sirpa sa...

Hej Susanne! Vad söta saker du har och så fint det blev! Ja, ibland man får som nytt bara att flytta sakerna! Vilken snäll granne du har!
Har en fin tisdag!
Kram Sirpa♥

Rosa i huset i vitt sa...

Ja då det känner man igen ..flyttar på en sak och så en till och så håller man på..men kul är det
kram Rosa

Källeboda lantliv sa...

Håller med ! Börjar man städa så följer det ena det andra .. Söta burkar ! Kram Jeanette

Hanna sa...

söta bilder.
Ha en fin kväll.
Kram
Hanna

Vitt hus med svarta knutar sa...

Jo visst känner jag igen mig, man flyttar om, och flyttar om...Vilken fin såsskål och växten inuti är jätteläcker!
Kram,
Regina