onsdag 16 oktober 2013

Lille lördag


Hej!

Onsdag idag och även kallad lille lördag. Jag brukar inte "fira" att det är just lille lördag men idag tror jag banne mig att jag ska göra det. Jag är nämligen ledig i morgon och sen ska jag jobba fredag, lördag och söndag. Så varför inte få fira ikväll? ;)

Helgen som var blev inte mycket till firande då jag fick sitta på sjukhuset. Min pappa blev väldigt dålig, och jag måste säga att tröttheten börjar komma ifatt mig nu, så det ska bli riktigt gott med en dag ledig. Dessutom ska jag få massage imorgon, guuuud vad det ska bli skönt!!!!!!! Det är min goa arbetskamrat Monica som ska komma hem till mig och ge det. Detta ser jag MYCKET fram emot Monica!!!! :)

 

 Det är mysigt nu på kvällarna när man tänder en massa ljus. Automatiskt blir det soffläge lite tidigare och tröttheten dyker på så fort solen gått ned. Nackdelen med detta är att det lätt blir en massa ursäkter till att göra saker, känns det igen? Tex jag som tränar på kvällarna, vem har liksom lust att fem i sju dra iväg och träna när det är svart ute och man sitter och myser under filten i soffan?! Det är då man behöver vara väldigt stark! Än har jag fixat det, men jag vet att dagen kommer då jag behöver den där feta smällen i rumpan för att komma iväg.

 



Nä nu ska jag kika in lite till era fina bloggar innan jag ska iväg och just träna;)

Kramar Susanne

9 kommentarer:

Torpliv sa...

Så fint du har! Hörnet med fåtöljerna och alla vackra ting i hyllorna är väldigt fint. Och jag gillar den snygga vedförvaringen!

Visst blir man trött lite fortare nu när det mörknar tidigt. Mina träningspass ligger som tur är så att jag kan åka direkt från jobbet, för om man hinner landa i soffan först, då får man verkligen vara stark för att komma iväg igen =) Duktig du är som hänger i! Och visst blir man mycket piggare om man får den där träningen.
Ha en härlig dag!
Kram Petra

Gunillasljusglimtar sa...

Ja underbara bilder från ditt hem! Ja jag brukar stavgå direkt på morronen när jag vart ledig,nu jkan jag inte pga av olika anledningar:) Fy f n så tråkigt detta liv är med när det aldrig blir bra,men skam den som ger sig! Hoppas din lille pappa frisknat på sig? Kram Gunilla

Rosa i huset i vitt sa...

Så fin din hylla är
ha en trevlig helg
kram Rosa

Änglarna finns sa...

Hej vännen!
Förstår dej med tröttheten..även vad det gäller träningen!
Hoppas att lilla pappa kryar på sig!
Vilka fina bilder du visar...du har ett ljuvligt hem!
Ha nu en bra dag..och njut och vila av ledigheten!
Kram Annika

Lövkojan sa...

Du har det såå fint, fantastiskt, jag skulle nog inte åka någonstans:)!!
Men visst är det så, tycker det blir allt svårare att komma igång med det mesta!
Hoppas din pappa är bättre och att du fått vila ut, kram Marie-Louise

Annelie sa...

Ibland måste man få pausa och slöa lite ... bara mysa mitt i veckan!
Låter härligt med massage, det skulle man unna sig ... =)

Änglarum sa...

Hej Susanne! hoppas din pappa mår bättre ♥ trist med sjukdommar som ställer till det.. ja nu går det åt massor av tända ljus o soff mys :) ser så mysigt ut hos er ♥ kram Jessica

Malin sa...

Hej!

Hoppas pappa är bättre!
När jag tittar på dina bilder får jag inspiration till min nyinköpta zink låda som jag inte vet vart jag skall hänga. Klart den skall få en stege att hänga på :-)
Tänk så bra tipps man kan få!
Tack!

Kram ♥

Källeboda lantliv sa...

å ! så mysigt du har det ! jättefina bilder du bjuder på ! träna på ! bra ! kramm jeanette